FAQ

Du kan kontakta oss via kontaktformulärete-mail, Chat eller per telefon +46 (0) 79 340 58 44. Vi kan nås på arbetsdagar mellan 8:30:00 och 17:00. Meddelanden kan lämnas utanför dessa tider; Vi kommer då att kontakta dig så snart som möjligt den första arbetsdagen efter ditt meddelande.

För frågor om webbshoppen, vänligen kontakta vår kundtjänst via kontaktformulärete-mail, Chat eller via telefon +46 (0) 79 340 58 44

Du kan enkelt registrera dig som kund genom att använda vårt anmälningsformulär. Klicka här för att gå till anmälningsblanketten. Dina personliga inloggningsuppgifter kommer att vidarebefordras till dig inom två arbetsdagar efter din registrering.

Klicka här för att se öppettiderna för vårat kontor, showroom och för att visa vårt huvudkontor.

Priserna är beroende av mängden köpta produkter. Det är därför vi bara visar priser till registrerade kunder, så registrera dig nu som kund för att se priserna.

Beroende på land och språkinställningar erbjuder vi ett antal betalningsalternativ. Betalningar kan göras via bland annat Ideal, Visa, MasterCard, Maestro, PayPal och omedelbar banköverföring.

Fraktkostnaderna för din beställning beror på dina personliga inköpsvillkor och leveransadress / land. I grund och botten levererar vi utan kostnad i Sverige vid köp över 3500 SEK. Har du specifika prisavtal? Då kan detta påverka dina fraktkostnader. Har du beställt produkter som måste levereras utanför pakettjänsten? Sedan anpassas fraktkostnaderna automatiskt under betalningsprocessen. Det belopp som debiteras för frakt anges alltid under betalningsprocessen. Om du gör en beställning från ett land utanför EU kommer vi att kontakta dig angående transportkostnaderna efter det att beställningen är färdig. 

Särskilda prisavtal kan ingå i händelse av (årligt) inköp av större produktkvantiteter. Den eller de givna rabatten fastställs baserat på omsättning. Om du känner att du behöver personlig kontakt eller personliga priser, vänligen kontakta oss via kontaktformuläret, e-post, chat eller via telefon +46 (0) 79 340 58 44.

Om du vill returnera en eller flera produkter ber vi dig vänligen kontakta oss via kontaktformulärete-mail, chat eller per telefon +46 (0) 79 340 58 44. Vår kundtjänst eller din (permanenta) kontohanterare kommer bedöma och diskutera din returorder med dig.

Vid händelse av skadad produkt eller att du har fått en annan produkt än den du beställde kan du kontakta oss för en reklamation. Reklamationen behöver ha mejlats till oss inom 48 timmar efter att produkten levererats.  Mejlet skickas till info@foreverflora.se och skall innehålla en fullständig beskrivning av skälet för reklamationen samt en bild på varan/varorna i aktuellt skick.
Om reklamationen godkänns så får du antingen en ny produkt skickad till dig kostnadsfritt eller en full återbetalning med fraktkostnad inkluderad.

Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett e-mail på info@foreverflora.se och sedan när vi har godkänt din byte kan du skicka dina varor till oss. 

 Returen skickas till Kärragatan 8, 531 53 Mölndal

Mer information angående återbetalning och returer hittar du här: 

återbetalnings och returpolicy/
Det går också bra att maila oss på info@foreverflora.se

 

En beställning kan endast göras med ett registrerat konto. Registrera dig nu eller logga in med dina personliga inloggningsuppgifter. Efter du gjort detta går det bra att beställa.

Om din beställning ännu inte har skickats går det fortfarande bra att ändra den. Vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt via kontaktformuläret, e-post, chat eller via telefon.

Din personliga webbshop innehåller en översikt över ’mina beställningar’. Dessa beställningar kan enkelt göras om genom att klicka på den gröna ’upprepa-knappen’. Produkten och beloppen placeras sedan direkt i din kundvagn.

Du kan ange din leveransplats under betalningsprocessen. Dessutom kan du skriva över en befintlig leveransadress. Om du vill lägga till en leveransadress till ditt personliga konto ber vi dig vänligen kontakta vår kundservice. Vänligen kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret, e-post, chat eller via telefon.

Det är möjligt att ange det datum du vill ta emot och / eller hämta din beställning under betalningsprocessen. Naturligtvis är det också möjligt att hämta din beställning i vår butik.

Ett personligt meddelande med spårningsnummer kommer att skickas till dig efter det att vi har färdigställt och skickat din beställning. Detta låter dig spåra din beställning. Logga in för att se status för din beställning.

Vi levererar vanligtvis vårt online-sortiment direkt från vårat eget lager. Beroende på beställningar, leveransmetod och leveransadress levereras dina beställningar till dig 2-8 arbetsdagar efter att de har levererats till vår leveranspartner. Använd spåra-funktionen för att spåra din beställning. Logga in på ditt webbshop konto för att se den faktiska statusen för din beställning.

Om din beställning inte har mottagits korrekt (skada, fel), vänligen kontakta vår kundservice via kontaktformuläret, e-post, chat eller via telefon.

Vänligen kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret, e-post, chat eller via telefon.